• Wycieczka do Gdańska

• 8 czerwca uczniowie klasy 5 pojechali na wycieczkę do Gdańska. Celem wycieczki było: poznanie historii i zabytków Gdańska, budzenie wśród uczniów patriotyzmu i świadomości narodowej, integracja uczniów, oraz stworzenie możliwości korzystania z aktywnego wypoczynku. Pierwszy punktem naszej wyprawy był rejs statkiem na Westerplatte. Dawna placówka wojskowa znajdująca się na półwyspie Westerplatte w Gdańsku to jeden z największych symboli waleczności naszych żołnierzy, o którym jeszcze w czasie wojny pisał Konstanty Ildefons Gałczyński w "Pieśni o żołnierzach z Westerplatte". Obecnie na półwyspie znajduje się okazały pomnik upamiętniający wybuch II wojny światowej. Następnie pojechaliśmy do Teatru Szekspirowskiego. Najpierw dowiedzieliśmy się sporo na temat historii teatru. Potem zwiedzaliśmy teatr, który dzięki nowoczesnej technologii posiada wiele możliwości, można tu uzyskać zarówno scenę włoską, jak i scenę elżbietańską. Sala posiada otwierany dach. W ofercie teatru znajduje się Festiwal Szekspirowski, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem.  Po wyjściu z teatru zwiedzaliśmy z przewodnikiem stare miasto w Gdańsku. Rozpoczęliśmy od Bramy Wyżynnej spacerowaliśmy ulicą Długą, poznając historię i zabytki miasta. Skręciliśmy też do Bazyliki Mariackiej. Następnie wróciliśmy na ul. Długą i doszliśmy do Bramy Zielonej, przeszliśmy wzdłuż Motławy i dotarliśmy do Żurawia - zabytkowego dźwigu portowego, jednej z wodnych bram Gdańska. Spacer zakończyliśmy na uroczej ul. Mariackiej. Po zwiedzaniu Gdańska pojechaliśmy do Parku Rozrywki Loopys World. Tu uczniowie spędzili aktywnie czas wspólnie się bawiąc. Po wizycie w parku wyruszyliśmy w drogę do domu, trochę zmęczeni, ale usatysfakcjonowani. Była to wycieczka pełna wrażeń, emocji, wiedzy, mile spędzonego, czasu tym bardziej, że udało się nam również zobaczyć nasze polskie morze:)

• INREGRACYJNE ZAJĘCIA TERENOWE

• 3 czerwca wyjechaliśmy z grupą uczniów z SP Luszowice i Hartowiec nad Jezioro Kiełpińskie. Pan przewodnik z Welskiego parku Krajobrazowego zorganizował nam zajęcia w postaci gry terenowej Questing - "Poszukiwacze skarbów WPK". Gra odbyła się ścieżką wokół Jeziora Kiełpińskiego. Celem zajeć było miłe spędzenie czasu nad jeziorem oraz poznanie informacji dotyczących fauny i flory Welskiego Parku Krajobrazowego

• WYCIECZKA DO GRUNWALDU I OLSZTYNKA

• 2 czerwca 2022 r. goście  z Luszowic wraz z grupą uczniów naszej szkoły byli na wycieczce w Grunwaldzie i w Olsztynku. Po polach grunwaldzkich oprowadzała nas pani przewodnik. Uczniowie mieli okazję zobaczyć miejsce historycznej bitwy z 1410 roku i dowiedzieć się wielu ciekawych faktów z nią związanych. Odwiedzili Muzeum Bitwy Grunwaldzkiej, gdzie mogli obejrzeć zbroje, hełmy, armaty, broń, której używano podczas bitwy. Poznali również biografię króla Władysława Jagiełły. Zobaczyli też krótki film, będący analizą obrazu Jana Matejki ,,Bitwa pod  Grunwaldem".Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Hucie szkła artystycznego w Olsztynku. Uczniowie byli niezwykle zainteresowani opowiadaniem pracownika huty, na temat pieca hutniczego, etapów produkcji szkła, narzędzi używanych do jego produkcji. Byli pod wrażeniem jego umiejętności w tworzeniu różnych wyrobów. Na oczach widzów pan wykonał ptaka, łabędzia i kwiata.Następnie dzieci były w skansenie. Miały okazję zobaczyć dawne wiejskie chaty pokryte strzechą, ich wnętrza, kościół, szkołę, karczmę, drewniany wiatrak. Poznały zajęcia ludności, narzędzia używane przez nich w codziennym życiu i w polu. Opowiadanie pani przewodnik było żywą lekcją historii.

• DYSKOTEKA INTEGRACYJNA

• W środę 1 czerwca odbyła się dyskoteka dla uczniów naszej szkoły i gości z Luszowic. Podczas wieczoru uczniowie śpiewali swoje wybrane utwory anglojęzyczne i polskie oraz tańczyli przy swoich ulubionych piosenkach. Oto zdjęcia z tej wieczornej imprezy.

• Uroczyste otwarcie naszej odmienionej szkoły

• 19 maja 2022 r. odbyło się uroczyste otwarcie 150 - letniej Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Hartowcu po przeprowadzonej termomodernizacji i remoncie. W szkole wymieniono m.in. dach, okna, drzwi, podłogi, ocieplono ściany. Ponadto została zamontowana instalacja fotowoltaiczna. Dzięki temu poprawiła się nie tylko energooszczędność i wpływ na środowisko, ale przede wszystkim estetyka zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.  W tym dniu obchodzone było również Święto Szkoły związane z patronką Marią Konopnicką, a rok 2022 jest wszak rokiem M. Konopnickiej.

W uroczystości wzięli udział  m.in.: Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gustaw Marek Brzezin, Warmińsko - Mazurski Kurator Oświaty  Krzysztof  Marek Nowacki, Poseł Rzeczypospolitej – Robert Gontarz, Starosta Powiatu Działdowskiego – Paweł Cieśliński, Wójt Gminy Rybno – Tomasz Węgrzynowski, Przewodniczący Rady Gminy Rybno – Piotr Kornatowski, Radni Gminy Rybno – Joanna Słupska i Sylwester Kasprowicz. A także przedstawiciele województwa, sołtysi, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych, prezesi stowarzyszeń, KGW i OSP, mieszkańcy oraz społeczność szkolna.

Rozpoczęto od  wprowadzenia sztandaru szkoły i zaśpiewania hymnu państwowego. Następnie Pan Dyrektor Szkoły Bogusław Łukwiński gorąco powitał przybyłych gości, rodziców, pracowników szkoły i uczniów. Serdecznie podziękował instytucjom, sponsorom, rodzicom i  tym wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że nasza szkoła wygląda tak pięknie. Przedstawił także krótki rys historyczny szkoły.  W dalszej części głos zabrali przedstawiciele władz.

Uczniowie naszej szkoły zaprezentowali program artystyczny oparty na motywach "Małego Księcia".  Przedstawienie wzbogaciły i uświetniły bardzo widowiskowe pokazy taneczne.Po części artystycznej wszyscy udali się nad pobliskie jezioro, na którym  odbył się pokaz żeglarski. Uczniowie z Klubu ,,Szuwarek" zaprezentowali swoje umiejętności pływając na łódkach. Po części oficjalnej goście udali się na posiłek do Pensjonatu Aga.

• Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Hartowcu, 13-220 Rybno
        • (23) 696 60 28
        • Hartowiec 40 13-220 Rybno Poland
        • Informujemy, że Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Szkołę Podstawową im. Marii Konopnickiej w Hartowcu (adres: Hartowiec 40, 13-220 Rybno) jako Administratora danych, w celu zrealizowania Twojej sprawy. Jeżeli chcesz skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Pani Justyna Jabłonka - napisz pod adres e-mail: iod@gminarybno.pl Twoje dane będziemy przechowywać do czasu zrealizowania sprawy, w której się z nami kontaktujesz, wygaśnięcia ewentualnych roszczeń z nią związanych lub momentu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz otrzymania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie – po spełnieniu określonych w RODO przesłanek. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jeżeli tego nie zrobisz nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować, a tym samym załatwić Twojej sprawy.
        • Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Justyna Jabłonka, e-mail: iod@gminarybno.pl